ΧΑΙΡΟΙΣ, Ο ΛΟΓΧΕΥΘΕΝΤΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ
ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΗΜΙΝ ΑΝΑΖΩΓΡΑΦΗΣΑΣ ΤΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΥ.
Μία γέννησι, ἕνα βάπτισμα,
μιά μαρτυρία, ἕνας θάνατος, μία ἀνάστασι. «Αἱ μαρτυρικαί προπορεύονται
δυνάμεις», στοὺς ἤχους τῆς γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. «Οἱ ἐν ἀλγεινοῖς νῦν
προσέρχεσθε θαρρούντως». Μία γέννησι. Ἡ γέννησι τοῦ μάρτυρος. Ἕνας
υἱὸς ἀποστέλλεται. Ἕνας στρατιώτης ἐπωμίζεται τὴν ἀνάγκη καὶ κατέρχεται.
«Τὶς σὲ δυσωπήσει Κύριε ὑπέρ λαοῦ ἡμαρτηκότος καὶ ἀπεγνωσμένου;»
Κατέρχεται ἐν τῷ μαρτυρικῷ σταδίῳ καὶ ἐν Χριστῷ δεδοξασμένος γεννᾶται.
Σφιχτοζωσμένος δείχνει τὰ ὅπλα του, πῶς γυαλοκοποῦν θαυμαστὰ στὸ
φῶς τῆς δικαιοσύνης, ποὺ τὰ στιλβώνει. Ἕνα βάπτισμα. Τὸ βάπτισμα τοῦ
αἵματος. «Τῷ γὰρ ἁγίῳ μάρτυς ἀνεπλάσθης βαπτίσματι καὶ πάλιν ἐπλύθης
αἵματί σου, διὸ ὡς μὲν ἄνθρωπος ὑπάρχεις νεκρὸς κείμενος, ὡς δὲ Θεοῦ
θέσει υἱὸς βλύζεις μύρα πάντοτε». 26η Ὀκτωβρίου τοῦ Σωτηρίου
ἔτους ἀπὸ γεννήσεως Χριστοῦ 2019. Ἡ ἀνάγκη βαραίνει τὴν ψυχὴ, συντρίβει
τὴν ζωὴ. Ἡ Ἀκολουθία μνημονεύει τὴν ἀνθρώπινη ἀποστασία παιδαγωγουμένη.
Θεομηνία. «Ἁμαρτίας ἀδελφοί ἐκφύγωμεν γεννώσας θάνατον πικρὸν καὶ
σεισμοὺς βαρυτάτους καὶ πληγὰς ἀνηκέστους καὶ Θεὸν μετανοίας τρόποις
ἐκμειλίξωμεν». Πυρκαϊές, πλημμύρες, σεισμοί, φτώχια, ἀπειλὲς πολέμων.
« Τὶς σὲ δυσωπήσει ἀγαθὲ ὑπέρ λαοῦ ἡμαρτηκότος καὶ ἀπεγνωσμένου;» Ὁ μάρτυς, «ὡς μέγας Κυρίου ποταμὸς» δίδει
τὸ λύτρον τοῦ αἵματός του, νὰ «καθαγιάσῃ τὰ σύμπαντα». «Μέγαν εὕρατο,
σὲ ὑπέρμαχον ἡ Οἰκουμένη». Βαπτισμένος στὸ αἵμα του, «λουτρὸν λουσάμενος
ἅγιον, ὃ δευτέραις οὐ μολύνεται ἁμαρτημάτων προσβολαῖς», «τὴν ἐνέργειαν
τῶν θαυμάτων λαμβάνων παρὰ Χριστοῦ», σπεύδει νὰ πληρώσῃ τὴν ἀνάγκη. Ἕνας
λαὸς ἀλύτρωτος κράζει. Ἀλύτρωτος ἀπὸ τὴν ἁμαρτία του, ἀλύτρωτος
γιὰ τὴν ἱστορία του. «Δεῦρο, Μάρτυς Χριστοῦ πρὸς ἡμᾶς καὶ ρῦσαι κεκακωμένους
τυραννικαῖς ἀπειλαῖς καὶ δεινῇ μανίᾳ τῆς αἱρέσεως». Μιὰ μαρτυρία.
Ὁ λόγος τοῦ Μάρτυρος, μαρτυρεῖ τὸ Θεὸ Λόγο. «Χαίροις, ὁ καταργήσας τὰς ἐπινοίας τῶν
παρανόμων, τῇ ἰσχύϊ τῇ δοθείσῃ σοι, παρὰ Θεοῦ». Ἡ Ἀλήθεια φαλκιδεύεται,
παραχαράσσεται, συκοφαντεῖται, βλασφημεῖται, λησμονεῖται, βιάζεται,
σφαγιάζεται. Ἀλλὰ δὲν ἀναιρεῖται. Ἡ Ἀλήθεια κι ἂν σφαγιάζεται τὴν
ἐν αὐτῇ Ζωὴ μαρτυρεῖ καὶ μεταδίδει. «Λελόγισται παρ’ οὐδέν, τὸ τῶν τυράννων
παρὰ σοὶ πρόσταγμα· τὸν τοῦ Θεοῦ Λόγον γάρ, πάντων Ἀθλοφόρε προέκρινας». Ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ζωὴ τοῦ Μάρτυρος τὴν Ζωὴ τῆς σαρκωμένης Ἀλήθειας
σφόδρα ἐπιποθεῖ κι ἂν εἶναι νὰ τὴν γευτῇ ὅμοια βγαλμένη ἀπὸ τὸ καμίνι
τοῦ θανάτου.Ἕνας θάνατος. Καὶ τὶ θάνατος νὰ ‘ναι αὐτός; «Ἤνοιξας τὰς ἀγκάλας
καὶ δέδεξαι τὰς σφαγὰς τῇ πλευρά σου». «Τὴν ἐν σταυρῷ φρικτὴν ἐκκέντησιν
σοῦ Δεσπότου ζηλῶν διακαῶς ἐβόας. Τῷ μώλωπι ἰάθημεν τῷ σῷ Λυτρωτὰ
καὶ πόθῳ σου τὸ πάθος καὶ τοῦτο δέχομαι». Καὶ τώρα; «Αἵματι τῷ σῷ σταζόμενος,
τῷ ζωοδότῃ Χριστῷ, τῷ τὸ αἷμα τὸ τίμιον διὰ σὲ κενώσαντι, προσηνέχθης
Δημήτριε». Τὶ ἄλλο μπορεῖ νὰ κουβαλᾷ ἕνας θάνατος ἀχώριστος ἀπὸ τὴ
Ζωή, ποὺ μαρτυρεῖ τὴ Ζωή; Τὶ ἄλλο, παρὰ τὸν θάνατο τοῦ θανάτου! Μιὰ
Ἀνάστασι! Μία εἶναι ἡ Ἀνάστασι! Ὁ θάνατος ἀπὸ καιρὸ εἶναι πίσω. 26 Ὀκτωβρίου, τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου. «Πᾶσα πνοὴ καὶ πᾶσα
κτίσις, σὲ δοξάζει Κύριε, ὅτι διὰ τοῦ Σταυροῦ τὸν θάνατον κατήργησας».
Αὐτὴ τὴν κατάργησι τοῦ θανάτου κραυγαλέα μαρτυρεῖ ὁ ζῶν νεκρὸς Μάρτυς.
Τὸ πήλινο σκεῦος του κείτεται ἀνθρωπίνως συντετριμμένο, πλὴν παραδόξως
μεταμορφούμενο σὲ μυροχόη ἀναβλύζουσα ἐκ τῆς λογχονύκτου πλευρᾶς
τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, τὴν εὐλογία τῶν ἀνθρώπων, τὴν Ζωή, τὸν Χριστὸ ποὺ ἅπαξ
διὰ παντὸς ἐνίκησε τὸ θάνατο στὸ πείσμα κάθε θανάτου. «Ὑπῆλθες Δημήτριε,
λαμπρῶς Μαρτύρων τὸ στάδιον καὶ μύρου τὸ σῶμα σου κρήνην ἀνέδειξας».
«Ἐνδυσάμενος Χριστόν», «ἀναζωγραφήσας ἡμῖν τὸ πάθος τοῦ Χριστοῦ» θριαμβεύει
ὁλόλαμπρος στὴ Ζωή, ὁ Ἅϊ Δημήτρης, ὁ Καβαλάρης τῆς Μακεδονίας,
τῆς Ἑλλάδος, τῆς μαρτυροβαμμένης καὶ γίνεται «εὐσεβείας ἀλείπτης».
«Ὁ Νέστορα καὶ Λοῦπον Δημήτριος ἀλείψας πρὸς ἄθλησιν πάσχει ὡς θνητὸς
καὶ διὰ πάθους τὸ θνητὸν ἀφθαρσίας ἐνδύει εὐπρέπειαν· Σὺ μόνος εὐλογητὸς
ἀνακράζων, Θεὸς καὶ ὑπερένδοξος».
Πολὺ ωραίο άρθρο. Βοήθεια μας να είναι ο Άγιος Δημήτριος.
ΑπάντησηΔιαγραφή