Ἀγαλλιάσθω σήμερον, ὁ οὐρανὸς ἄνωθεν καὶ αἱ νεφέλαι εὐφροσύνην ῥανάτωσαν. Σήμερον τὰ τῶν Ἁγίων Ἅγια ἀγάλλονται, καὶ ὁ χορὸς τῶν Ἀγγέλων μυστικῶς πανηγυρίζει. Ἀγαλλιάσθω ὁ Δαυῒδ κρούων τὴν κινύραν. Ἀπενεχθήσονται φησὶ τῷ βασιλεῖ παρθένοι ὀπίσω αὐτῆς. Σήμερον ὁ Ναὸς ὁ ἔμψυχος, τοῦ μεγάλου Βασιλέως, ἐν ναῷ εἰσέρχεται, αὐτῷ ἑτοιμασθῆναι εἰς θείαν κατοίκησιν.
Ἡ ὀρθόδοξη ψυχὴ βουτηγμένη μέσα
στὰ μύρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος χιλιοσφραγισμένη ἀπὸ τὴν Χάρι τῶν μυστηρίων,
βαπτισμένη, ἐξομολογημένη, νηστεμένη, πορευομένη τὴν ὁδὸ τῆς προσευχῆς, τῆς μετανοίας,
τὴν παρθενικὴ ὁδὸ τῆς ὄντως συναντήσεως μὲ τὸν ζωηφόρο Ἕνα, τὸν Μόνο
ἀληθινὰ περιπόθητο τοῦ εἶναι της, ἀκούει σήμερον τὴν φωνὴ τοῦ προφήτου:
«Ἀπενεχθήσονται τῷ βασιλεῖ παρθένοι ὀπίσω αὐτῆς» καὶ τὴν φωνὴ τοῦ Κυρίου
της «Μενοῦνγε μακάριοι οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες
αὐτόν». Πίσω ἀπὸ τὴν Βασίλισσα σήμερα εἰσοδεύει στὸ Ναὸ τοῦ Θεοῦ ἡ
ὀρθόδοξη τῆς εὐλαβείας ψυχή, ἀπενεχθησομένη τῷ Βασιλεῖ, Αὐτῷ ἑτοιμασθῆναι
εἰς θείαν κατοίκησιν. Ἡ τῶν Ἁγίων Ἁγία, ἀνοίγει σήμερα τὴν αἰώνια
ὁδὸ τῆς σωτηρίας, ποιεῖ τὴν καταλλαγή, ἀποτίθεται τῷ Θεῷ, ἵνα ὁ Θεός
ἀποτεθῇ αὐτῇ καὶ σὺν αὐτῇ σὲ κάθε ψυχὴ Αὐτῷ ἀπενεχθησομένη ὀπίσω
Αὐτῆς. «Σὺ εἶ τὸ λύτρον˙ σὺ εἶ ἡ πάντων χαρά˙ σὺ εἶ ἡ ἀνάκλησις ἡμῶν,
δι’ ἧς ὁ ἀχώρητος χωρητός μοι ὀφθήσεται». Τὸ γεγονὸς δὲν εἶναι ἄλλου
χρόνου. Σήμερα, στὸ αἰώνιο νῦν τοῦ Θεοῦ, σκιρτᾶ ὁ Δαυῒδ ἀρθρώνοντας
τὴν προφητεία, σκιρτᾶ ὁ Ζαχαρίας ἐκπληρώνοντάς την. Ὡς αἰώνιος λειτουργὸς τοῦ μυστηρίου, σήμερα, τὴν ἀναφωνεῖ καὶ
στοὺς ἐσχάτους τῆς σωτηρίας δαιτημόνας. «Ἄπιθι τέκνον, εἴσελθε εἰς
τὰ ἄδυτα, καὶ γνῶθι μυστήρια, καὶ ἑτοιμάζου γενέσθαι τοῦ Ἰησοῦ οἰκητήριον».
Ἡ ἐνοίκησις τοῦ Θεοῦ ἐντὸς τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ἐντὸς ἡμῶν Βασιλεία εἶναι
αὐτὸς ὁ ἴδιος καὶ ὁ μόνος σκοπὸς αὐτῆς ταύτης τῆς ζωῆς, καὶ «διὰ τοῦτο
γὰρ ὁ Ὑψηλὸς Θεὸς ἐπὶ γῆς ἐφάνη ταπεινὸς ἄνθρωπος».
Ἕνα θριαμβευτικὸ
καὶ γλυκὸ μαζὶ ἀνακάτεμα πρώτου καὶ τετάρτου τῶν ἤχων παραστέκει
προτρεπτικὸ καὶ θωπευτικὸ στὴν κάθε ψυχή, ποὺ σὰν ἀσπάζεται τὴν πόρτα
τῆς Ἐκκλησιᾶς εἰσοδεύει μετανοίζοντας στὸν Πλαστουργό της. «Ἡ πύλη
ἡ ἔνδοξος, ἡ λογισμοῖς ἀδιόδευτος, τὰς πύλας διάρασα τὰς τοῦ ναοῦ τοῦ
Θεοῦ, νῦν προτρέπεται, ἡμᾶς συνεισελθόντας, τὰ θεῖα θαυμάσια κατατρυφῆσαι
αὐτῆς». Ἔρχεται ἡ ὀρθόδοξη τῆς εὐλαβείας
ψυχὴ στὴν Ἐκκλησία, γιὰ νὰ σταθῇ καὶ νὰ μείνῃ. Ἐκεῖ τρέφεται μὲ τὸν οὐράνιο
τοῦ ἀγγέλου ἄρτο τῶν θείων ναμάτων, τῶν λογίων καὶ τῶν μυστηρίων. Ζῇ
τὴν ἀναμονὴ Ἐκείνου, ποὺ εἶναι ὁ ὤν, ὁ ἦν καὶ ὁ ἐρχόμενος. Αὐξάνεται
στὴν ἀναμονὴ καὶ ἑτοιμάζεται νὰ θεοτοκήσῃ, φωταγωγημένη ἀπὸ τοὺς
τρόπους τῆς Kυρίας Θεοτόκου, ἧς ἡ δόξα
κεκρυμμένως νοεῖται. Καὶ ξάφνου μέσα στὴν ἀχλὺ τῆς αἰώνιας ὥρας, ἐνῶ
τὸ ταπεινὸ φῶς τῶν καντηλιῶν διακονεῖ σεμνὰ τὸ μυστήριο, ξάφνου ἀκούγεται
κραταιὰ ἡ ἰαχὴ τοῦ Παμβασιλέως. «Χριστὸς γεννᾶται δοξάσατε. Χριστὸς
ἐξ οὐρανῶν ἀπαντήσατε. Χριστὸς ἐπὶ γῆς ὑψώθητε». Τὰ σήμαντρα, οἱ καμπάνες
χτυποῦν χιλιόλογα τοὺς θριαμβικοὺς ρυθμούς τους, ἐνῶ ἀνάμεσα στὶς εὐωδίες
τῶν θυμιαμάτων Ἄγγελοι τὴν Εἴσοδον τῆς Πανάγνου, ὁρῶντες ἐξεπλήτοντο,
πῶς ἡ Παρθένος εἰσῆλθεν, εἰς τὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων. Ὄντως ἀνωτέρα πάντων,
ὑπάρχεις Παρθένε ἁγνή. Πᾶσα πνοὴ αἰνεσάτω τὸν Κύριον καὶ δόξα Σοι
τῷ δείξαντι τὸ φῶς, ἐνῶ μόλις ξεκινᾶ μιὰ αἰώνια Θεία Λειτουργία, ὅπου
«ὁ ἄναρχος ἄρχεται, ὁ Λόγος ἐν σαρκί, τεχθείς ὡς ηὐδόκησε, Θεός τε
καί βροτός, ἐκ Κόρης Παρθένου ἀναπλάττων ἡμᾶς, τοὺς πρὶν πεπτωκότας,
δι’ἄκραν εὐσπλαχνίαν».
Αὐτὸ εἶναι τὸ ἀναφαίρετο ὀντολογικὸ μυστήριο, ποὺ ὁ "Ἄρχων" τοῦ κόσμου τούτου καὶ μαζί του κάθε μικρότατος ἡγεμονίσκος ἐμπνεόμενος ἀπ αὐτόν, προσπαθεῖ μὰ ἀδυνατεῖ νομοτελειακὰ νὰ ἀπαλείψῃ, γιατὶ εἶναι γραμμένο ἀνεξίτηλα στὴν γῆ μας καὶ στὴν ζωή μας μὲ τὸ πανακήρατο αἷμα τοῦ Ζωοδότου, τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν, τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.